Advertising

De juiste boodschap op het juiste moment

Ook al vliegen de online advertenties je soms om de oren, deze vorm van reclame maken blijft een van de meest effectieve manieren om je commerciële doelen te bereiken. Online advertising is vaak goedkoper en effectiever dan andere advertentievormen en natuurlijk is het heel goed meetbaar.

Waar te beginnen?

Er zijn ontzettend veel vormen van online advertising. Denk bijvoorbeeld aan search, social, display en retargeting advertising. En elke vorm heeft weer specifieke mogelijkheden om bepaalde doelen te bereiken. Met de komst van social media heeft online advertising ook op dat gebied een enorme vlucht genomen.

 

Adverteren op Google

Bij Google zijn er verschillende mogelijkheden om te adverteren. Google Adwords is de meest gebruikte, maar daarnaast zijn er ook Google Shopping, Display en Retargeting. Het grote voordeel van adverteren op de Google zoekmachine is dat het er wemelt van potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten of diensten die je biedt. Met Google Shopping staat jouw product met afbeelding en prijs tussen de zoekresultaten en kunnen bezoekers direct vergelijken en een online aankoop doen. Wil je vooral inzetten op branding? Dan is Google Display het juiste instrument. Je kunt hiermee heel gericht en op het juiste moment adverteren in een enorm aanbod van interessante platformen. Met Retargeting worden advertenties getoond aan bezoekers die eerder op je website zijn geweest.

Adverteren op Bing

Naast Google gebruikt ook een deel van het online verkeer Bing als zoekmachine. Ondanks het kleinere aantal gebruikers, biedt het adverteren op Bing verrassend veel voordelen. Zo zijn de kosten een stuk lager en is er natuurlijk minder concurrentie. Bing is daarom zeker de moeite waard om in te zetten bij een online advertising campagne.

Adverteren op Facebook

Met Facebook Ads is het mogelijk om gericht advertenties te tonen aan specifieke gebruikers op basis van beschikbare data zoals leeftijd, woonplaats en interesses. Deze advertenties verschijnen bijvoorbeeld op de tijdlijn van je doelgroep. Met Facebook Ads vergroot je eenvoudig de zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf en van je producten of diensten.

Adverteren op Instagram

Wil je een wat jonger publiek aantrekken? Dan is adverteren op Instagram de beste methode. Ook hier is het mogelijk om de advertentie uitgebreid te targeten op basis van leeftijd, woonplaats en interesses. Door het gebruik van grote afbeeldingen hebben deze advertenties een hoge impact en zijn ze met name erg geschikt voor branding doeleinden.

Adverteren op Spotify

Spotify wordt vaak over het hoofd gezien als advertentieplatform. Maar met wereldwijd miljoenen gebruikers en de mogelijkheid om zowel audio, video als display advertising in te zetten is Spotify hét platform om veel gebruikers die een hoge betrokkenheid hebben, te bereiken. Advertenties kunnen getarget worden op de gebruiker zelf (leeftijd, geslacht, geografisch), waar de gebruiker naar luistert (afspeellijst, genre) en wanneer en hoe ze muziek luisteren (tijdstip van de dag en via welk platform).

 

En nu?

Als je online wil adverteren, kan het enorme aanbod van mogelijkheden en informatie misschien wat veel zijn. Wat is de beste keuze? En wat maakt dat jouw advertentie eruit springt? Applepie adviseert en begeleidt je graag bij deze beslissingen en de uitvoering ervan.

Online advertising strategie

Om de beste resultaten te behalen en het juiste platform te kiezen, bepalen we eerst samen een online strategie. De basis daarvoor zijn je online doelstellingen. Dat kan zijn het aantrekken van nieuwe klanten, meer omzet halen of bijvoorbeeld meer naamsbekendheid krijgen. Natuurlijk is het ook belangrijk om het budget van tevoren te bepalen. Om te weten wat de behoeften van je doelgroep zijn, duiken we in de beschikbare data. Wie is je doelgroep? Waar zijn ze te vinden? Welke zoektermen gebruiken ze?

Met de antwoorden op al deze vragen komen we uiteindelijk tot een gedegen advertising plan. Wij zorgen vervolgens voor de uitvoering volgens een gedetailleerde planning. Zodra de online advertising campagne is gestart, houden we de respons natuurlijk nauwkeurig bij en sturen we bij waar nodig.

Meer weten over advertising?

Wil je weten hoe advertising kan helpen om je doelstellingen te bereiken of wil je vrijblijvend informatie? Neem dan contact met ons op of bel naar 0413-243460.

onze oplossingen