Contentstrategie

Hoe contentstrategie bijdraagt om je organisatiedoelen te bereiken

Een contentstrategie helpt om erachter te komen wie op welk moment welke informatie nodig heeft om jouw organisatiedoel te bereiken. En wat de beste vorm en de beste manier is om deze informatie aan te bieden. Middels contentstrategie stel je vast hoe content helpt om je organisatiedoelen te bereiken en welke kanalen je hier het beste voor kunt inzetten. Applepie hanteert hiervoor een overzichtelijk stappenplan:

Stap 1: SEO-analyse

Om een goed vertrekpunt te hebben, moet je eerst de huidige kanalen analyseren. Je krijgt dan zicht of alle kanalen op de juiste manier zijn ingericht en we signaleren of je niets mist. Doel; een helder vertrekpunt!

Meer weten over SEO-analyse?

Stap 2: onderzoek de Customer Journey

Je wilt aanwezig zijn met de juiste boodschap én op het juiste moment. Wanneer je doelgericht aan de slag gaat met online marketing, dan is het See-Think-Do-Care-model van Google uitermate belangrijk. Zonder inzicht in dit model is de kans groot dat je jouw doelgroep misloopt. Het model richt zich op vier verschillende fases waarin een klant zich kan bevinden. In iedere fase hanteer je een andere boodschap en oproep. Een boodschap die aansluit bij de fase waarin jouw doelgroep zich op dat moment bevindt.

Meer over de Customer Journey

Meer weten over contentstrategie?

Wil je weten hoe een goed plan van aanpak over je contentstrategie kan helpen om je doelstellingen te bereiken of wil je vrijblijvend informatie? Neem dan contact met ons op of bel naar 0413-243460.

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?