Contentstrategie

Hoe contentstrategie bijdraagt om je organisatiedoelen te bereiken

Een contentstrategie helpt om erachter te komen wie op welk moment welke informatie nodig heeft om jouw organisatiedoel te bereiken. En wat de beste vorm en de beste manier is om deze informatie aan te bieden. Middels contentstrategie stel je vast hoe content helpt om je organisatiedoelen te bereiken en welke kanalen je hier het beste voor kunt inzetten.

Zorg dat in je strategie de volgende onderdelen worden bepaald:

 

Analyseer je huidige kanalen

Om een goed vertrekpunt te hebben, is het verstandig om de huidige kanalen te analyseren. Het wordt dan inzichtelijk of alle kanalen op de juiste manier zijn ingericht en je signaleert meteen of je niets mist. Doel; een helder vertrekpunt!

 

Formuleer je doelstellingen
Zonder doelstellingen blijft alles vaag en mis je focus. Het formuleren van heldere doelstellingen zorgt voor duidelijkheid, het is een essentieel onderdeel. Mogelijke doelstellingen zijn sales, branding, leads genereren, traffic genereren, inspireren, voorlichten/informeren.

Bepaal je doelgroep(en)
Doelgroepbepaling richt zich op de specifieke wensen en overeenkomsten van potentiële klanten. Als je weet waar je klanten behoefte aan hebben, kun je hier je product of dienst op aanpassen. Een organisatie heeft de meeste kans van slagen als je je op (enkele) specifieke doelgroep(en) richt. Dus durf te kiezen!

Onderzoek de Customer Journey
Je wilt aanwezig zijn met de juiste boodschap én op het juiste moment. Wanneer je doelgericht aan de slag gaat met online marketing, dan is het See-Think-Do-Care-model van Google uitermate belangrijk. Zonder inzicht in dit model is de kans groot dat je jouw doelgroep misloopt. Het model richt zich op vier verschillende fases waarin een klant zich kan bevinden. In iedere fase hanteer je een andere boodschap en oproep. Een boodschap die aansluit bij de fase waarin jouw doelgroep zich op dat moment bevindt.

Meer over de Customer Journey

 

Bepaal de juiste zoekwoorden
Content beïnvloedt niet alleen de resultaten van de site. Het gaat verder dan dat. Zo beïnvloedt het bijvoorbeeld ook je SEO en SEA. Wanneer je de juiste zoekwoorden gebruikt in je content, dan pluk je daar ook de vruchten van in de vorm van hogere ranking. En een verbetering van content heeft gevolgen voor de kwaliteitsscore in Adwords.

Meer over de juiste zoekwoorden

 

Meer weten over contentstrategie?

Wil je weten hoe een goed plan van aanpak over je contentstrategie kan helpen om je doelstellingen te bereiken of wil je vrijblijvend informatie? Neem dan contact met ons op of bel naar 0413-243460.

onze oplossingen

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?