Interview met Ramon ten Tije van Flexado


Flexado is een succesvolle conceptformule op het gebied van virtual offices en officediensten. Klanten kunnen fysiek of virtueel gebruik maken van kantoren, werkplekken of vergaderruimtes in Nederland en daarbuiten. Applepie ontwikkelde een nieuwe professionele positionering met bijbehorende huisstijl en website voor Flexado en vroeg aan oprichter Ramon ten Tije hoe hij dit proces heeft beleefd en natuurlijk of het voor goede resultaten heeft gezorgd.

‘Zeven jaar geleden hebben we de naam van ons bedrijf veranderd in Flexado, omdat we ook veel buitenlandse klanten kregen. Vanaf toen is alles in een stroomversnelling gegaan. Maar op een gegeven moment voldeed de website niet meer en zat er ook geen lijn in de huisstijl. En als we de grootste willen worden, dan moeten we ons ook goed in de markt neerzetten. Toen ben ik op zoek gegaan naar een reclamebureau in Uden en zag ik in Applepie een goede club mensen om ons te helpen.

'Visies van buitenaf zijn altijd goed. Je zit zelf helemaal vast in het vakjargon.'


‘Ik heb altijd de touwtjes in eigen handen gehad, dus ik vond het best spannend om alles over te laten aan Applepie. We zijn eerst terug naar de basis gegaan en hebben het project in fases opgedeeld. In fase één werd de positionering en huisstijl ontwikkeld, daarna kwam pas het creëren van een futureproof website. Bij de eerste ontwerpschetsen was ik meteen enthousiast, er zat echt een verhaal achter. Bovendien zeiden ze: in plaats van de naam uit te spreken als Flexádo, met de klemtoon op de a, maken we er Flexadó van, met de klemtoon op de o. Toen was ik meteen om.’

‘Afgelopen zomer zijn we live gegaan met de website en ik ben er enorm blij mee. Het was wel even spannend, want ik dacht: ik heb nu wel een hele toffe website, maar er moeten wel aanvragen binnenkomen! Binnen enkele weken groeide het aantal aanvragen zo hard dat we het salesteam moesten opschalen.’

'Het aantal organische bezoekers is zelfs met 160% gestegen en de snelheid is enorm.


‘Het grootste en belangrijkste deel van de website is een uitgekiende functionaliteit waarmee je online je eigen pakket voor flexibele werk- of vergaderruimte kan samenstellen. Op een desktop en ook gewoon op je mobiel. Als iemand morgen in Manhattan moet vergaderen, dan hebben wij daar 50 locaties waar de klant uit kan kiezen. Sinds de livegang hebben we honderden nieuwe locaties aan ons netwerk mogen toevoegen en sinds de tweede helft van 2018 zijn er zo'n 40% meer aanvragen binnengekomen. Het aantal organische bezoekers is zelfs met 160% gestegen en de snelheid is enorm. En dat is ook nodig, want ondertussen hebben we zo’n 4.500 locaties waar we mee samenwerken. Ik ben ervan overtuigd dat dat door de professionele uitstraling van onze website komt.’

‘Ik vond het vooral leuk dat we via de nieuwe website aanvragen kregen van mensen die we nooit ontmoet hebben. Dat betekent dat de website - ook op mobiele devices - duidelijk genoeg is en voldoende vertrouwen wekt om inderdaad die locatie, waar dan ook ter wereld, te boeken.’

'Sinds de tweede helft van 2018 zijn er zo'n 40% meer aanvragen binnengekomen.' 


‘We zijn nog lang niet klaar. We hebben het concept eerst in Nederland gezet en zijn nu volop internationaal. Mijn doel is om de grootste te worden in Europa en dat heeft natuurlijk ook alles met goede marketing te maken. Samen met Applepie gaan we verder met ontwikkelen en finetunen om die ambitie te verwezenlijken. Er zijn weinig partijen die hetzelfde doen als wij. Door de marketing nét iets anders te doen, zijn we een meerwaarde voor onze locaties. Het doel is om de Airbnb te worden van de flexibele kantoorruimtes en daar zijn we druk mee bezig. Aan ambitie geen gebrek!’

Benieuwd naar het verhaal van Flexado? 

Bekijk case

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?