Puur op karakter

Wat ben ik toch een gelukkig mens! Ik geniet nog dagelijks, zowel privé als zakelijk. En ik realiseer me dat ik iedere keer nog blij word van uitdagingen. En dat ik inspiratie vind in heel veel ‘gewone’ dingen die ik zie, ervaar en meemaak.

Met de ‘6’ voorop in de leeftijd draag ik met trots mijn eretitels: opa privé en nestor op kantoor. Met plezier geef ik toe dat met het klimmen van je leeftijd ook een heleboel puzzelstukjes op zijn plaats vallen en dat je steeds geruster en zelfverzekerder (of eigengereider?) in het leven staat. Dat betekent in mijn geval overigens niet dat dit synoniem is aan freewheelen of afbouwen. Integendeel, mijn karakter laat dat niet toe. Ik kan niet anders dan gepassioneerd en gedreven mijn leven leiden. Gewend om te geven, te streven naar perfectie, de uitdaging aangaan en niet op te geven voordat het gewenste doel bereikt is.

'Ik kan niet anders dan gepassioneerd en gedreven mijn leven leiden.'


In de praktijk van alledag kan ik terugvallen op mijn vertrouwde eigenschappen, mijn DNA. En het mooie is dat hetzelfde ook altijd werkt in ons vak. We worden overstelpt met nieuwe ontwikkelingen en telkens weer ontstaan (en verdwijnen) er hypes, tot aan hysterie toe. De meest dynamische begrippen zoals branding, positionering, propositie, advertising, algoritmes, backlinks, spammy links, linkdirectories, ankerteksten en penguins, om maar een paar voorbeelden te noemen, doen hun intrede. Je zou er horendol van worden. Ik wel in ieder geval.

Vertrouwen op je eigen kracht(en) en teruggaan naar je eigen persoonlijkheid helpt elk merk, iedere ondernemer in de queeste naar succes, handhaving of groei. Het is sowieso de moeite waard om op zoek te gaan naar je eigen identiteit en je sterke eigenschappen (je zogenaamde kernwaarden) te kunnen benoemen en te kunnen bepalen wie je eigenlijk bent. En, geloof me, dat maakt je sterk.

Puur op karakter dus.

Henk van Hooff
Geschreven: 23 maart 2018

Henk van Hooff

Communicatieadviseur

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?