A/B testen

Verbeter je KPI's door eenvoudige aanpassingen

A/B testen is een middel om je website of webshop te optimaliseren en de leads of conversie te verhogen. Bij je huidige website kun je je afvragen of CTA-buttons genoeg opvallen, of de paginaopbouw juist is en of de tekst goed is. Ook kijken we naar kleurgebruik en bijvoorbeeld het plaatsen van effectieve USP’s. Met A/B testen vergelijken we verschillende versies van je website of webshop door deze aan verschillende gebruikers te tonen. We kijken welke versie het beste presteert of de meeste conversie oplevert en verwerken het uiteindelijke resultaat in je website.

Objectieve data

Het voordeel van A/B testen is dat de resultaten gebaseerd zijn op objectieve data. De websitebezoekers weten niet dat ze een bepaalde versie van een pagina bezoeken en vertonen dus natuurlijk gedrag. 

Doelen behalen

We beginnen met het vaststellen van je online doelstellingen, dat is de basis voor het definiëren van de tests. Vervolgens stellen we een plan op waarin wordt omschreven wat er getest wordt, waar en hoe we de resultaten gaan meten. Daarna worden de tests ingericht en uitgevoerd, waarbij we de resultaten dagelijks in de gaten houden. Door steeds kleine aanpassingen te testen, kunnen we de conversie van je website steeds meer verhogen tot het gestelde doel is behaald.

Meer weten over A/B testen? 

Heb je interesse of wil je vrijblijvend informatie? Neem dan contact met ons op of bel naar 0413-243460


Meer over communicatieregie  Meer over online marketing

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?