branding


boodschappen
die blijven hangen

van sterke pay-off tot inspirerende
corporate story en alles er tussenin.

Bij Applepie staan de bedenkers en adviseurs elke dag in de startblokken om aan de slag te gaan met het vertellen van jouw verhaal. Wat is nu écht je toegevoegde waarde voor de klant? Waarom komt hij bij jou en gaat hij niet naar de buurman? Wat maakt je daadwerkelijk uniek?

Het valt niet mee om dit goed onder woorden te brengen. Zeker wanneer het jezelf aangaat. Maar bij Applepie smullen we van deze vraagstukken. Om samen je échte verhaal te ontdekken waarmee je je doelgroep raakt. En vergeet niet, wat of hoe je ook communiceert, je moet het wél altijd waar kunnen maken. Achter iedere opdracht die voorbij komt, groot of klein, moet een kloppend verhaal zitten dat je doelgroep herkent. Een verhaal met een pakkende kop en een niet loslatende staart! De verhalenvertellers van Applepie weten precies hoe dit werkt. En worden er heel blij van als ze met de juiste woorden jouw doelgroep weten te prikkelen en ze aan te zetten tot de volgende stap in de customer journey.

 

Benieuwd naar onze aanpak

onze expertises

Strategie & merkidentiteit

merkstrategie en positionering

Een sterk merk ontwikkelen doe je met het bepalen van je merkidentiteit, je merk-DNA. In een merkstrategie zetten we de lijnen uit. Hét startpunt voor branding en communicatie.

  • Fundament: Hoe omschrijven we onszelf en wat maakt ons uniek?
  • Merkwaarden: Wat zijn onze kernwaarden? En welke karaktertrekken hebben we?
  • Merkideaal: Wat is onze ‘why’ of onze visie?
  • Merkbelofte: Wat is onze missie? En wat mogen mensen van ons verwachten?
  • Doelgroepen: Voor wie zijn we er? Wat zijn hun problemen, behoeften en wensen?

Hoe zorg je vervolgens dat mensen kiezen voor jouw organisatie, product of dienst? Wat zet je in de etalage en waarom? Deze focus bepalen we tijdens een positioneringstraject en leggen we vast in een positionering. We onderzoeken onder andere jouw unieke eigenschappen als merk, het onderscheid ten opzichte van concurrenten en de relevantie voor je doelgroep. Zo weten we precies welke aspecten de nadruk moeten krijgen in communicatie en design.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

VRAAG HET ONS!

communicatiestrategie

Hoe gaan we onze marketing- en communicatiedoelstellingen bereiken? In een communicatiestrategie – het strategische plan van aanpak – beschrijf je wat je wil bereiken, wat de behoeften zijn van je doelgroepen en met welke middelen je invulling kunt geven aan deze behoeften. Een communicatiestrategie geeft richting, biedt houvast én helpt om keuzes te maken.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

VRAAG HET ONS!

employer branding

Werknemers worden steeds selectiever bij het vormen van hun loopbaan. Met het bieden van een hoog salaris en veel vrije dagen red je het niet meer. Wie ben jij als werkgever? Hoe lig je in de markt van werkzoekende professionals en ambitieuze studenten? Met employer branding bouw je aan een sterk werkgeversmerk. Zodat je niet alleen voor je klanten de beste bent, maar ook voor je werknemers. Applepie weet wat er nodig is en helpt je de juiste stappen te zetten.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

VRAAG HET ONS!

enkele voorbeelden

VebaBox

Skirtall

Bij Robèrt

 

Ook op zoek naar een goed verhaal om jouw ambities te realiseren?


Onze Applepie’ers zetten een krachtig verhaal voor je neer en werken dit tot in de puntjes uit. Van een passende huisstijl en een uitgebreid communicatieplan tot een strak vormgegeven brochure, een inspirerende website of webshop en grijpende online content.

Samen met jou als opdrachtgever gaan we recht op ons doel af. Dat begint met een kopje koffie en een goed gesprek. Vul het contactformulier in. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Daag ons uit!

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?