Advertising

De juiste boodschap op het juiste moment

Ook al vliegen de online advertenties je soms om de oren, deze vorm van reclame maken blijft een van de meest effectieve manieren om je commerciële doelen te bereiken. Online advertising is vaak goedkoper en effectiever dan andere advertentievormen en natuurlijk is het heel goed meetbaar.

Online advertising strategie

Online advertising strategie

Om de beste resultaten te behalen en het juiste online advertising platform te kiezen, bepalen we eerst samen een online strategie om je doelen inzichtelijk te krijgen, meer naamsbekendheid, gezien worden middels advertising of uiteraard meer bezoekers uit je advertenties halen. Online advertising werkt eigenlijk altijd op basis van een vooraf gesteld budget aan advertentietegoed, je advertenties worden weergegeven tot dat je advertentiebudget op is.Het voordeel van online advertising is dat elke klik en elke extra bezoeker op je website meetbaar is, je kunt dus eenvoudig beslissen of je je advertising budget wilt verhogen of wilt bijsturen, omdat je snel ziet wat de advertising oplevert.

Hoe begin je met online advertising?

Hoe begin je met online advertising?

Er zijn ontzettend veel vormen van online advertising. Denk bijvoorbeeld aan search, social, display en retargeting advertising. En elke vorm heeft weer specifieke mogelijkheden om bepaalde doelen te bereiken. Met de komst van social media heeft online advertising ook op dat gebied een enorme vlucht genomen. Hieronder staan de meest populaire advertising platformen beschreven. Wil jij ook gerichte leads naar je website leiden middels advertising? Applepie helpt je bij het opstellen van je advertising budget of stelt een stramien op voor je ads.

Adverteren op Google

Bij Google zijn er verschillende mogelijkheden voor online advertising. Google Adwords is de meest gebruikte, maar daarnaast zijn er ook Google Shopping, Display en Retargeting. Het grote voordeel van adverteren op de Google zoekmachine is dat het er wemelt van potentiële klanten die op zoek zijn naar de producten of diensten die je biedt. Met Google Shopping staat jouw product met afbeelding en prijs tussen de zoekresultaten en kunnen bezoekers direct vergelijken en een online aankoop doen. Wil je vooral inzetten op branding? Dan is Google Display het juiste instrument. Je kunt hiermee heel gericht en op het juiste moment adverteren in een enorm aanbod van interessante platformen. Met Retargeting worden advertenties getoond aan bezoekers die eerder op je website zijn geweest.

Adverteren op Facebook

Met Facebook Ads is het mogelijk om gericht advertenties te tonen aan specifieke gebruikers op basis van beschikbare data zoals leeftijd, woonplaats en interesses. Deze advertenties verschijnen bijvoorbeeld op de tijdlijn van je doelgroep. Met Facebook Ads vergroot je eenvoudig de zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf en van je producten of diensten middels advertising.

Adverteren op Bing

Naast Google gebruikt ook een deel van het online verkeer Bing als zoekmachine. Ondanks het kleinere aantal gebruikers, biedt het adverteren op Bing verrassend veel voordelen. Zo zijn de kosten een stuk lager en is er natuurlijk minder concurrentie. Bing is daarom zeker de moeite waard om in te zetten bij een online advertising campagne.

Adverteren op Instagram

Wil je een wat jonger publiek aantrekken? Dan is online advertising op Instagram de beste methode. Ook hier is het mogelijk om de advertentie uitgebreid te targeten op basis van leeftijd, woonplaats en interesses. Door het gebruik van grote afbeeldingen hebben deze advertenties een hoge impact en zijn ze met name erg geschikt voor branding doeleinden.

En nu?

Als je online wil adverteren, kan het enorme aanbod van mogelijkheden en informatie misschien wat veel zijn. Wat is de beste keuze? En wat maakt dat jouw advertentie eruit springt? Applepie adviseert en begeleidt je graag bij deze beslissingen en de uitvoering ervan.

Meer weten over advertising?

Wil je weten hoe advertising kan helpen om je doelstellingen te bereiken of wil je vrijblijvend informatie? Neem dan contact met ons op of bel naar 0413-243460.

 

Meer over communicatieregie  Meer over online marketing

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?