Online webshop uitgebreid met instore betalingssysteem
Voor de afhandeling van pintransacties en contante betalingen

Van online naar offline

M line kreeg dit jaar de unieke kans om een eigen brandstore te openen in woonwarenhuis Nijhof in Baarn. Een pilot waarmee de mogelijkheid voor een groei naar meerdere shop-in-shop winkels wordt bekeken. Een dergelijke fysieke winkel kan dan ook van enorme toegevoegde waarde zijn voor een merk. Het is de ideale plek om als consument extra productinformatie te verkrijgen en je te laten informeren over de mogelijkheden.

Om deze brandstore te realiseren moesten alle benodigde voorbereidingen binnen 3 maanden gereed zijn. De huidige backoffice inrichting liet het echter niet toe om in zulke korte tijd aanpassingen te doen die het toelaten om de pintransacties en contante betalingen goed te verwerken.

Binnen 3 maanden moet er een kassa-systeem zijn dat met de backoffice gekoppeld is, zonder dat dit veel ontwikkeltijd binnen deze backoffice-implementatie met zich meebrengt.

Instore betalingssysteem

De bestaande webshop van M line draait op het flexibele ApplepieCMS. Deze is uitgebreid met een extra beveiligde gebruikerslaag voor de medewerkers in de winkel. De medewerkers kunnen inloggen op de webshop en krijgen daarmee toegang tot extra tools om snel een order te maken. Omdat de webshop al aan de backoffice is gekoppeld zijn er slechts enkele parameters gewijzigd zodat in de backend direct duidelijk is dat het een winkelbestelling betreft.

Door een koppeling met het Adyen betaalplatform en de POS-API, kan snel en eenvoudig een pinterminal aangesproken worden om, naast contante betalingen, ook contactloos betalen mogelijk te maken. Binnen 6 weken kon Applepie een proof of concept opleveren waarmee de pintransactie via de webshop werd gesimuleerd. De uiteindelijke medewerker-winkellaag is hier vervolgens omheen gebouwd.

Ruim een week voor de deadline heeft Applepie een compleet werkend systeem opgeleverd waarmee alle betalingen in de winkel snel verwerkt kunnen worden.

De nazorg

De mogelijkheden worden nog wekelijks uitgebreid. Zo is er een optie toegevoegd voor het maken van offertes. Dit geeft consumenten de mogelijk om de ontvangen offerte op een later moment in de winkel, of vanuit huis, om te zetten naar en bestelling welke ze direct af kunnen rekenen.

Ook is er rekening gehouden met een eventuele uitbreiding van het aantal brandstores. Het systeem is namelijk zo geschreven dat de gekoppelde pinsystemen eenvoudig aan een specifieke winkel toegewezen kunnen worden. Op deze manier blijft het systeem zich continu ontwikkelen.

Goed verhaal... toch?

Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn. Graag willen wij uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u betere en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?