A/B testen

Verbeter je KPI's door eenvoudige aanpassingen

A/B testen is een middel om je website of webshop te optimaliseren en de leads of conversie te verhogen. Bij je huidige website kun je je afvragen of CTA-buttons genoeg opvallen, of de paginaopbouw juist is en of de tekst goed is. Ook kijken we naar kleurgebruik en bijvoorbeeld het plaatsen van effectieve USP’s. Met A/B testen vergelijken we verschillende versies van je website of webshop door deze aan verschillende gebruikers te tonen. We kijken welke versie het beste presteert of de meeste conversie oplevert en verwerken het uiteindelijke resultaat in je website.

-0014-mvd00317.webp
ab-740x740.webp

Objectieve data

Het voordeel van A/B testen is dat de resultaten gebaseerd zijn op objectieve data. De websitebezoekers weten niet dat ze een bepaalde versie van een pagina bezoeken en vertonen dus natuurlijk gedrag. 

Doelen behalen

We beginnen met het vaststellen van je online doelstellingen, dat is de basis voor het definiëren van de tests. Vervolgens stellen we een plan op waarin wordt omschreven wat er getest wordt, waar en hoe we de resultaten gaan meten. Daarna worden de tests ingericht en uitgevoerd, waarbij we de resultaten dagelijks in de gaten houden. Door steeds kleine aanpassingen te testen, kunnen we de conversie van je website steeds meer verhogen tot het gestelde doel is behaald.

Meer weten over A/B testen? 

Heb je interesse of wil je vrijblijvend informatie? Neem dan contact met ons op of bel naar 0413-243460

Succesverhalen
van onze klanten

Consistente merkbeleving online én offline

Van Der Horst Vindingrijk bouwen
Conversie optimalisatie

Merkpositionering succesvol neergezet als fundament voor alle communicatie. 

Van één shop naar meerdere alsmaar goeiende shops in diverse talen

8,3%

8,3% omzetstijging gerealiseerd

Heldere positionering, conversiegerichte website én contentstrategie versterken de groei van Topdeal Plaza.

19,6%

19,6% meer vertoningen na 3 maanden en 24,2% meer kliks

Bacu Bakt op volle kracht
Conversie optimalisatie
307

307 verzonden sollicitatieformulieren in 310 dagen

120,4%

120,4% groei van het aantal weergaven op Facebook binnen een maand en een groei van 297% op Instagram.

M line Sleep well. Move better.
Conversie optimalisatie

Geoptimaliseerde webshop met hogere conversie

35K 

35K doorklikken naar vacaturesites van de omgevingsdiensten vanuit de campagnewebsite

700%

700% meer verkeer uit social

10%

10% meer deurtikken na 3 maanden en 17,8% meer order intakes

Logo Attero
Logo Bacu
Logo Beddenreus
Logo Beter Bed
Logo Elbo Technology
Logo Kliniek Veldhoven
Logo Mline
Logo Mola
Logo Robert
Logo Verbruggen
Logo Zwijnenburg
Connected to NRG

Applepie.nl maakt gebruik van functionele en analytische cookies om u beter van dienst te kunnen zijn, daarnaast willen we graag uw toestemming voor onze marketing cookies waarmee wij u beter en persoonlijkere aanbiedingen kunnen doen op partnersites. Gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies?