een verhaal dat klopt

'En dat je waar kunt maken. Dat is waar we bij Applepie de mouwen voor opstropen.'

We hebben de laatste tijd ook flink aan ons eigen verhaal gewerkt. Applepie bestaat alweer zo’n 15 jaar. De tijd vliegt.

Tijden veranderen, de laatste jaren zelfs in sneltreinvaart. Hoog tijd dus om het complete verhaal van Applepie anno 2018 maar eens op papier te zetten. Want Applepie is volop mee ontwikkeld in de vaart der volkeren. Er is veel veranderd in ons vak. En ‘ons’ wereldje werkt daar zelf het hardst aan mee. De ene razend interessante marketing ‘buzz’ is nog niet gelanceerd of hij is alweer achterhaald door een andere megadoordachte ‘catchy way of thinking.’ Ja, ja, ‘wij’ zijn heel goed in het uitvinden van die Engelstalige jeukwoorden. En ‘wij’ bedoelen we inderdaad cynisch.

 

Maar, heel eerlijk, bij Applepie zelf gebruiken we ook veel van die termen. Ze zijn vaak al ingebed binnen ons vakgebied. We kunnen er niet meer omheen. Het is een soort eigen taal geworden. Maar… er zijn grenzen. Agile marketing is voor ons misschien wel het grootste jeukwoord aller tijden. Agile marketing! Asjeblieft zeg. Zeker als je goed leest wat er eigenlijk mee wordt bedoeld. De mouwen opstropen, samen met de klant een proces ingaan van continu verbeteren en efficiënt omgaan met tijd en het budget, zodat daardoor de doelen sneller worden behaald! Ik weet niet hoor, maar is dat niet gewoon wat we al tientallen jaren aan het doen zijn? Althans dat mogen we toch hopen. Er is zelfs al een ‘holistisch agile marketing organisatie model’ bedacht door iemand. Echt waar. Ga gewoon aan het werk, beste man. Hoe complex en multidisciplinair ons vak ook is geworden, uiteindelijk valt of staat het bij alles wat je gaat doen of je een goed verhaal te vertellen hebt. Op het lijf geschreven. Een verhaal dat klopt én dat je waar kunt maken. Dat is waar we bij Applepie de mouwen voor opstropen. Om dat verhaal vervolgens helder en mooi vormgegeven uit te dragen op je website en in te zetten op alle zinvolle mediakanalen. En dat vervolgens ook te blijven doen. Eerst ‘the perfect story’, dan pas denken aan ‘storytelling’. Eigenlijk niet zo moeilijk toch?

Eerst ‘the perfect story’,
dan pas denken aan ‘storytelling’. 

Kijk maar eens verder op onze website, zou ik zeggen. En als ons verhaal en aanpak je aanstaat, vergeet dan niet om contact op te nemen voor een kennismakingsgesprek. Een ‘call to action’ zoals dat heet. Sorry voor dit jeukwoord. Ook alvast sorry - bij voorbaat - voor de noodzakelijke jeukwoorden die we tijdens die kennismaking over tafel zullen gooien. Soms ontkomen we er niet aan. Maar ik beloof je dat we erop letten om zoveel mogelijk gewoon Nederlands te praten. Anders gaat ons verhaal wellicht het ene oor in en het andere weer uit. Zou zonde zijn.

Tot snel,

Geert  Heikoop
Geschreven: 3 december 2017

Geert Heikoop

Managing Partner